Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek, Adatvédelem

Vállalkozás adatai:
YiYa étrend-kiegészítő család Kft., Ügyvezető: Dr. Beleznai Szabolcs
2440 Százhalombatta, Erőmű út 3., Magyarország
Cégjegyzékszám: 13-09-204351
Adószám: 27340660-2-13
A cég statisztikai számjele: 27340660-1089-113-13
Telefon: 06-30-329-8929 (ügyfélszolgálat, munkanapokon 8-13:00 óra között elérhető)
Rendelések ügyintézésével kapcsolatos elektronikus elérhetőség: yiya rendelés email cím

Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek

Általános rendelkezések

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A vállalkozás jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-t. A módosításokat a vállalkozás azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Megrendelők a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

Megrendelő, amennyiben belép a vállalkozás által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Megrendelő nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, kosár összeállítása

A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, és tartalmazzák az áfát, de nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A webshopban vállalkozás részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, vállalkozás teljes körűen tájékoztatja Megrendelőket az akcióról és annak pontos időtartamáról.

Házhoz szállítás esetén Magyarország településeire a GLS futárszolgálattal szállítjuk a megrendelt termékeket. Áruházunkban megközelítőleg 30 termék található, a választék folyamatosan változik, új termékek kerülnek fel és egyes termékek megszűnnek. A termékek három fő kategóriára vannak osztva, ezeken belül további alkategóriákra és termékcsoportokra tagolódnak.

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai, ára

A megvásárolni kívánt termék főbb jellemzőit az adott termék melletti ismertető tartalmazza. Az ismertető leírás téves értelmezéséből eredő károkért felelősséget nem vállalunk.

A termékekre a weboldalon feltüntetett árak vonatkoznak. A megrendelés leadása után a rendszer egy automatikus visszaigazoló e-mail-t küld, az abban szereplő árakra vállalkozásunk árgaranciát vállal, azaz a megrendelt termékekről, függetlenül a megrendelés leadása után történő árváltozásoktól, a visszaigazolásban szereplő árakon fogjuk kiállítani a számlát.

Rendelés

A megrendelés elküldését követően ön automatikus visszaigazolást kap a megadott e-mail címre. Előfordulhat, hogy a regisztrációkor hibásan begépelt e-mail cím, vagy az Ön "spam" beállításai miatt nem érkezik meg az igazolás. A vásárló által rosszul megadott e-mail cím vagy a levelező fiókjában beállított "spam" szűrő működése okán elmaradó e-mail visszaigazolásért felelősséget nem tudunk vállalni!

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben.

2001. évi CVIII., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról alkotott törvény értelmében a webáruházban leadott megrendelés a Felek között magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződés létrejöttével a vásárló oldaláról egy jogosultság keletkezik a termék átvételére a fizetési kötelezettség teljesítését követően. A megrendelés elfogadásával/elküldésével a vásárló elektronikus szerződésben ad megbízást cégünk részére, hogy postai vagy futáros szállítást vegyünk igénybe és fizessünk ki a létrejött elektronikus szerződés/megrendelés teljesítéséhez.

A szerződés létrejöttét követően bármelyik fél kötelezettsége nem teljesítése esetén szerződésszegést követ el, amely alapján a szerződésszegő fél köteles megtéríteni a másik fél szerződésszegéssel okozott kárát - általános rendelkezés a Polgári törvénykönyvről szóló - Ptk. - 6:142.§ alapján. Tehát e rendelkezés szerint a termékek átvételének elutasítása és ezáltal a fizetési kötelezettség megtagadása a vásárló által elkövetett szerződésszegésnek minősül.

A "Megtagadta az átvételt", "Nem ment el a csomagért a csomagpontba", "Többszöri sikertelen csomagátadási kísérlet", "Rosszul vagy hiányosan megadott szállítási adatok" vagy "Töröltette a rendelést miután a csomagot átadtuk a futárszolgálatnak, és erről az értesítőt kiküldtük" miatt "Kézbesíthetetlen" jelzéssel visszajött küldeményekre is szállítási díjköltségünk van. Ezen esetekben, amikor a kézbesítés nem a cégünk hibájából hiúsult meg, a ki nem fizetett szállítási költség (a futárcég által felszámolt költség) nálunk kárként jelentkezik. Ilyen esetben csomagonként 990 Ft-ot - ki nem fizetett szállítási költség megtérítése címen- , a vásárlóra terhelünk, és a következő rendelés végösszegéhez hozzáadjuk extra költségként.

Átutalásos fizetési móddal választott rendelés esetén, ha az utalást elmulasztaná, 2 munkanap elteltével ismételt emlékeztetőt küldünk. Ha az összeg a rendelés elküldésének napjától számítva 3 munkanap elteltével sem érkezik meg számlaszámunkra, rendelését automatikusan, felszólítás nélkül töröljük.

A megrendelések feldolgozása folyamatosan történik, adott munkanapon beérkezett vásárlások általában következő 1-2 munkanapon kerülnek kiküldésre. Megrendelést csak akkor tudunk törölni a vásárló kérésére, ha annak a feldolgozása, számlázása, csomagolása és a szállító cégek részére átadása még nem történt meg.

Szállítás

Az üzemeltető (YiYa étrend-kiegészítő család Kft.) a GLS futárszolgálat vagy a Magyar Posta Zrt. MPL csomagküldő szolgáltatásával szállítja a megrendelt Terméket. GLS futárszolgálat választása esetén a teljesítés ideje általában a megrendeléstől számított 2-3 munkanap, az MPL csomagküldés igénybevételekor 10 nap, ami a rendelkezésre álló készlet függvényében változhat. A kiszállítás időpontjáról e-mail-ben küld tájékoztatást az Üzemeltető.

GLS Csomagponton keresztül történő átvétel esetében jellemzően a megrendeléstől számított 2 munkanap alatt kerül automatába a csomag. Az átvételi lehetőség várható időpontjáról e-mailben küld az Üzemeltető tájékoztatást. A GLS Csomagpontra érkező csomagokat az átvevőpont 5 napig tárolja, majd visszaküldi a csomagot a csomag feladójának.

Az MPL csomagküldés választása esetén a szállítás 10 nap, mivel az Üzemeltető a csomagot csak közvetlenül a postán adhatja fel, azt a GLS-től eltérően nem veszik fel az Üzemeltetőnél. Az MPL csomagküldés általános szerződési feltételei itt érhetőek el: MPL csomagküldés általános szerződési feltételei

A Termékek mennyiségi és minőségi átvétele a megrendelt Termékek kézbesítésekor a futár jelenlétében történik a Vásárló által. Ennek keretében a Vásárló a csomag kibontásával egyidejűleg a futár jelenlétében köteles meggyőződni a Termék észlelhető hibáiról. Amennyiben a Vásárló a csomag kibontásakor észleli, hogy a Termék sérült, esztétikai vagy egyéb hibával rendelkezik, köteles a Termék, illetve Termékek átvételét megtagadni, és a Terméket – az erre rendszeresített űrlap egyidejű kitöltésével – a futárral visszaküldeni.

A szállítási díjak:

  • 1-2 db termék megrendelése esetén a szállítás díja: 1190 Ft (csak Magyarországon)
  • 3-4 db termék megrendelése esetén a szállítás díja: 790 Ft (csak Magyarországon)
  • 5 db termék vagy afeletti darabszám megrendelése esetén a szállítás díja: ingyenes (csak Magyarországon)
  • Az MPL csomagküldő választása esetén az Üzemeltető a fenti szállítási díjon felül minden esetben 2.900 Ft logisztikai költséget számít fel, mely a csomag MPL csomagküldőhöz történő elszállításának a költségeit foglalja magába.

Számlázás

A webáruházban leadott rendelésről számlát állítunk ki, amelyet elektronikus formában email-ben kap meg a vásárló a rendelés feldolgozása után. A számlákat a számlázz.hu rendszerével állítjuk ki. A számlákat elektronikus formában megőrizzük 8 évig a számlázz.hu által fenntartott tárhelyen, és bármikor újra letölthető a vásárló vásárlói fiókjából.

Elállási/Felmondási jog

2001. évi CVIII., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról alkotott törvény értelmében a webáruházban leadott megrendelés a Felek között magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül.

Internetes kereskedelemben előfordulhat, hogy a Megrendelő a termékleírás és a fénykép alapján másmilyennek képzeli a terméket, mint amilyen valójában. Ezért - a gyorsan romló termékek kivételével - a megrendelő a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján a szerződéstől tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat a 20. §-ban foglaltak szerint. A Megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A vállalkozás a Megrendelő által arra a termékre kifizetett összeget az elállást követő nyolc napon belül visszatéríti.(A megtagadott csomagátvétel nem minősül az elállási jog gyakorlásának!)

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán a Dr. Beleznai Szabolcs, 2440 Százhalombatta, Erőmű út 3. címre, vagy elektronikus úton küldött levél útján a rendeles(kukac)yiya.hu e-mail címre.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Ön köteles számunkra a terméket eredeti, sértetlen állapotában indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Utánvétes, vagy portós küldeményeket nem tudunk átvenni.

A Vásárló nem jogosult elállási jogát gyakorolni, ha a terméket nem eredeti, bontatlan állapotában, a kifizetett árban foglaltak szerint küldi vissza (táplálék-kiegészítők esetében már akkor sem érvényesíthető az elállás joga, ha műanyag kupak biztonsági záró-szalagja sérült, vagy az akcióban, csomagban vásárolt árukat nem egyben, hanem csak részben küldi vissza.)

Az Elállás/Felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük Önnek a termékek árát. A termék szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége fogyasztót terheli. A szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

A visszatérítés során az Önnel egyeztetett fizetési módot alkalmazzuk, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Vegyes Rendelkezések

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben vállalkozás a ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a vállalkozás egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a ÁSZF valamely lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

A webshopon keresztül történő vásárlás feltételezi a Megrendelő részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.

A vállalkozás nem felel a vis maiorból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan

  • a weboldal használatából, vagy üzemzavarából,
  • az adatok bárki által történő megváltoztatásából,
  • az információtovábbítási késedelemből adódó,
  • vírusok okozta,
  • szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő vonal, vagy rendszerhibából adódó károkért.

A vállalkozást semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a szállítási késedelem, illetve egyéb probléma vagy hiba a Megrendelő által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatok miatt következik be.

A vállalkozás és Megrendelő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

Panaszkezelés rendje

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. A felmerülő és jogosnak ítélt panaszokat, esetlegesen felmerülő hiányosságokat a lehető legrövidebb időn belül orvosolja és rendezze.

Amennyiben a Megrendelőnek valamilyen panasza van a rendeléssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát ügyfélszolgálati telefonszámunkon, a rendeles[kukac]yiya.hu e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. Áruházunk a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.

Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, a vállakozásunk a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát elküldi a Megrendelőnek. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozásunk a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Megrendelőnek.

Írásban a panaszt a Megrendelő a rendeles[kukac]yiya.hu e-mail címen, illetve a Dr. Beleznai Szabolcs, 2440 Százhalombatta, Erőmű út 3. postacímre megküldött postai levélküldemény formájában közölheti. Az áruház a vevői panaszt 30 napon belül megvizsgálja és annak eredményéről írásban tájékoztatja a Vevőt. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Amennyiben az Áruház és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Áruházzal való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

A YiYa márkanév és termékek védjegyeztetett termékek!

Felhívja a honlap fenntartója a látogatók figyelmét arra, hogy a honlapon többek között értékesítési céllal közzétett termékei iparjogvédelmi oltalom alatt állnak, lajstromozott védjegyeztetett termékek. Ha a jogosult engedélye nélkül bárki azokat felhasználja, így különösen, de nem kizárólagosan úgy tünteti fel azokat, hogy azok nem a jogosulttól származnak, vagy azokat akárcsak részben is közvetett/közvetlen kereskedelmi haszonszerzési céllal másolja/bitorolja nem csak teljesen azonos, hanem összetéveszthetőségig hasonló szinten akár más márkanév alatt is (!) minden esetben polgári- és/vagy büntetőjogi következményeket vonhat maga után a jogosulatlan felhasználó per- és eljárási költségekben történő marasztalása mellett! A jelleg- és/vagy védjegybitorlást a törvény bünteti és azzal szemben képviselőnk (www.xlex.hu) fellép! Megkérjük a honlap látogatóit, hogy a tisztességes verseny szabályait betartva, jóhiszeműen látogassák a honlapot, vásárolják meg az iparjogvédelmi oltalom alatt álló, védjegyeztetett termékeket!

Adatvédelem

Hatályos adatvédelmi tájékoztató:

» 2025. június 20-tól hatályos Adatkezelési tájékoztató